BEFORE AND AFTER COVID-19: RETURNS WITH THE PRESENTIAL AND REMOTE TEACHING PRACTICES - NEW TECHNOLOGIES AND EDUCATIONAL TRADITIONS
DOI:
https://doi.org/10.47180/omij.v1i1.20Keywords:
Educational Practices, TDICS, Technology in EducationDownloads
Download data is not yet available.
References
ALMEIDA FILHO, J. C. P. Linguística aplicada, ensino de línguas & comunicação. Campinas: Pontes Editores e ArteLíngua, 2005.
BARCELOS, A. M. F. Cognição de professores e alunos: tendências recentes na pesquisa de crenças sobre ensino e aprendizagem de línguas. Revista Brasileira de Linguística Aplicada, Belo Horizonte, v. 1, n. 1, p. 71-92, 2001.
FAVA, R. Educação 3.0. São Paulo: Saraiva, 2012.
LINS, É. F.; SOUZA, F. M. Letramento e suas pluralidades: percurso conceitual e práticas digitais. In: SANTOS, E. C.; SOUZA, F. M.; SOUSA, K. C. T. (Orgs.). Tecnologias educacionais e inovação: diálogos e experiências: Volume 1. Curitiba: Appris, 2006, p. 27-60.
MIRANDA POZA, J.A. La universidad ante los desafíos de la enseñanza de español en Brasil. Eutomia, Recife, v. 10, n. 1, p. 147-161, 2012. Disponible en: https://periodicos.ufpe.br/revistas/EUTOMIA/article/download/815/602 Último acceso en: 3 jun. 2020.
MIRANDA POZA, J.A. Enseñanza de ELE, universidad y formación de profesores en el 10º Aniversario de la Ley 11 161/2005: otras miradas, nuevas reflexiones. Abehache: Revista da Associação Brasileira de Hispanistas, v. 1, n. 10, Edição Especial, p. 34-53, ago. 2016. Disponible en: <http://revistaabehache.com.br/index.php/abehache/issue/view/2/17> Último acceso en: 3 jun. 2020.
PAIVA, V. L. M. O. Como o sujeito vê a aquisição de segunda língua. In: CORTINA A.; NASSER, S. N. G. da C. (Org.) Sujeito e linguagem, 17ª ed. São Paulo: Cultura Acadêmica, 2009, p. 29-46.
PRENSKI, M. Digital Natives, Digital Immigrants. Part 1. On the horizon, v. 9, n. 5, p. 1-6, sep./oct. 2001. Disponible en: https://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf Último acceso en: 3 jun. 2020.
VIGOTSKI, L.S. Pensamento e linguagem. [S.l.: s.n.]. Edição eletrônica de Ridendo Castigat Mores. Disponible en: http://www.ebooksbrasil.org/adobeebook/vigo.pdf . Último acceso en: 3 jun. 2020.
VIGOTSKI, L.S. A formação social da mente: o desenvolvimento dos processos psicológicos superiores. Tradução de José Cipolla Neto et al. São Paulo: Martins Fontes, 2007.
VIGOTSKI, L.S. A construção do pensamento e da linguagem. 2ª ed. São Paulo: Martins Fontes, 2009.
XAVIER, A. C. Letramento digital: impactos das tecnologias na aprendizagem da geração Y. Calidoscópio, v.9, n. 1, p. 3-14, jan./abr. 2011.
BARCELOS, A. M. F. Cognição de professores e alunos: tendências recentes na pesquisa de crenças sobre ensino e aprendizagem de línguas. Revista Brasileira de Linguística Aplicada, Belo Horizonte, v. 1, n. 1, p. 71-92, 2001.
FAVA, R. Educação 3.0. São Paulo: Saraiva, 2012.
LINS, É. F.; SOUZA, F. M. Letramento e suas pluralidades: percurso conceitual e práticas digitais. In: SANTOS, E. C.; SOUZA, F. M.; SOUSA, K. C. T. (Orgs.). Tecnologias educacionais e inovação: diálogos e experiências: Volume 1. Curitiba: Appris, 2006, p. 27-60.
MIRANDA POZA, J.A. La universidad ante los desafíos de la enseñanza de español en Brasil. Eutomia, Recife, v. 10, n. 1, p. 147-161, 2012. Disponible en: https://periodicos.ufpe.br/revistas/EUTOMIA/article/download/815/602 Último acceso en: 3 jun. 2020.
MIRANDA POZA, J.A. Enseñanza de ELE, universidad y formación de profesores en el 10º Aniversario de la Ley 11 161/2005: otras miradas, nuevas reflexiones. Abehache: Revista da Associação Brasileira de Hispanistas, v. 1, n. 10, Edição Especial, p. 34-53, ago. 2016. Disponible en: <http://revistaabehache.com.br/index.php/abehache/issue/view/2/17> Último acceso en: 3 jun. 2020.
PAIVA, V. L. M. O. Como o sujeito vê a aquisição de segunda língua. In: CORTINA A.; NASSER, S. N. G. da C. (Org.) Sujeito e linguagem, 17ª ed. São Paulo: Cultura Acadêmica, 2009, p. 29-46.
PRENSKI, M. Digital Natives, Digital Immigrants. Part 1. On the horizon, v. 9, n. 5, p. 1-6, sep./oct. 2001. Disponible en: https://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf Último acceso en: 3 jun. 2020.
VIGOTSKI, L.S. Pensamento e linguagem. [S.l.: s.n.]. Edição eletrônica de Ridendo Castigat Mores. Disponible en: http://www.ebooksbrasil.org/adobeebook/vigo.pdf . Último acceso en: 3 jun. 2020.
VIGOTSKI, L.S. A formação social da mente: o desenvolvimento dos processos psicológicos superiores. Tradução de José Cipolla Neto et al. São Paulo: Martins Fontes, 2007.
VIGOTSKI, L.S. A construção do pensamento e da linguagem. 2ª ed. São Paulo: Martins Fontes, 2009.
XAVIER, A. C. Letramento digital: impactos das tecnologias na aprendizagem da geração Y. Calidoscópio, v.9, n. 1, p. 3-14, jan./abr. 2011.
Downloads
Published
2020-07-01
How to Cite
Poza, J. A. M. (2020). BEFORE AND AFTER COVID-19: RETURNS WITH THE PRESENTIAL AND REMOTE TEACHING PRACTICES - NEW TECHNOLOGIES AND EDUCATIONAL TRADITIONS. Open Minds International Journal, 1(1), 91–97. https://doi.org/10.47180/omij.v1i1.20
Issue
Section
CRITICAL REVIEW
License
The authors declare that any work submitted, if accepted, will not be published elsewhere, in English or in any other language, and even electronically, unless it expressly mentions that the work was originally published in the Journal.